Winkelwagen

Je hebt geen artikelen in je winkelwagen.

Historie Slaaphof

De historie van Slaaphof Slaapcomfort 1989 - nu

I HAVE A DREAM !

Wie heeft dat nou niet. Een droom. Ik had die ook en ik heb die nog.

Eerste winkel in Ede - 1989 ♦-140m2
Hier openden wij een waterbedden speciaalzaak. Dat was in een tijd dat het waterbed een klein beetje in opkomst was.
Eigenlijk was het vanaf de eerste dag een succes. Er ontstond veel interesse in waterbedden en ik vond het ontzettend leuk om hier uitgebreid advies over te geven.

Doordat het steeds drukker werd in de winkel, werd het ook steeds intensiever voor mij zelf. Ik woonde in Nunspeet en had klanten tot in Tiel. Dat betekende 's avonds laat thuis. Vandaar dat ik met de gedachte speelde om mijn bedrijf te verhuizen.

LOGO- KOALA BEER. Een koala beer slaapt ongeveer 18 uur per etmaal. Dus als er één verstand van slapen heeft, dan is het de koala beer. Vanaf dat moment het logo van Slaaphof.

Opening winkel aan de Deventerweg Harderwijk - 1992 ♦-160m
De keuze viel op de plaats Harderwijk. Een mooie plek aan de rand van de Veluwe met een goede toegankelijkheid. Ook naar de polder en naar Amersfoort e.o. Dit werd de locatie aan de Deventerweg in het winkelcentrum TWEELINGSTAD. Daar zetten wij onze waterbedden speciaalzaak voort. Door de ervaring die we hadden opgedaan in Ede ging de verkoop eigenlijk moeiteloos door in Harderwijk. Klanten wisten ons goed te vinden en het rayon vanuit Harderwijk was groter. Na een paar jaar kregen we steeds meer mensen in onze winkel voor een gewoon bed. Toen ontstond een nieuwe droom. We maakten plannen om Slaaphof als waterbedden specialist om te turnen naar een beddenspeciaalzaak. In 1996 werden deze plannen concreet. In 1997 kochten we een stuk grond aan de Boerhaavelaan 8 in Harderwijk.

Opening winkel Boerhaavelaan 8 Harderwijk- 1989 ♦-400m2
Daar bouwden we een beddenspeciaalzaak van 400m2 en een magazijn van 100m2. We beschikten meteen over een ruime parkeerplaats en een nieuw modern pand. Naast waterbedden hadden we daar een mooie collectie met boxsprings en lattenbodems. Ook daar wisten de klanten ons te vinden. We ontdekten al snel dat de markt van "gewone" slaapsystemen veel groter was dan die van waterbedden. Het pand en het magazijn waren al snel te klein. Opnieuw dromen en opnieuw bouwen.

Opening grotere winkel Boerhaavelaan 8 Harderwijk 2001 ♦-1100m2
Wat een ruimte zeg! Dat waren we niet gewend. Van 400m2 naar 1100m2 dat was een grote stap. Ineens waren we als klein bedrijf in staat om grote dingen te doen. Maar nog steeds met dezelfde drijfveer: Tevreden klanten krijgen en houden. De collectie bedden kon aanzienlijk worden uitgebreid met mooie merken die pasten in de bedrijfsfilosofie. Ons merken pallet bestond voor een deel uit waterbedden. Met merken als Bodytone, Poseidon en Cascade hadden we de mooiste merken in huis. Bij de gewone bedden hadden we merken als Eastborn, Pullman, Sand, Carpe Diem, Swissflex, Ergosleep en Kreamat.

Gestage groei.
Dit werd ook de periode dat Slaaphof klanten steeds verder gingen rijden om ons te bezoeken. Dat waren we niet gewend. Vanaf 2005 stelden we de 24u service in. Mocht er een probleem zijn met het waterbed of het elektrische bed vertoonde kuren, dan gingen we na sluitingstijd gewoon het probleem oplossen. Waar men ook woonde, we kwamen gewoon.

In 2008 begonnen de crisis jaren in Nederland. De eerste echte test voor Slaaphof om te zien of klanten uit heel Nederland naar Slaaphof bleven komen. We waren blij en verrast dat we blijkbaar een solide naam hadden opgebouwd bij onze klanten. Onze persoonlijkheid en deskundigheid bleek indruk te maken. Ondanks de wat teruglopende omzet bleven de klanten trouw hun bedden kopen bij ons. In 2011 groeide het verlangen nog één keer een grote stap te zetten. Een nieuwe, grotere winkel op een prominente locatie in Harderwijk.

De gemeente Harderwijk had intussen ontdekt dat Slaaphof was uitgegroeid tot een heel serieus bedrijf waar klanten uit heel Nederland hun bed kochten. Vandaar dat ze graag meewerkten aan dit plan van Slaaphof. Zo gezegd - zo gedaan.

Opening nieuwe winkel Deventerweg 2 Harderwijk 2012 ♦-1600m2
Volgens velen een waagstuk, de nieuwbouw van ons huidige pand. Voor betrokken mensen/klanten was de nieuwbouw een logisch vervolg. De klant anno 2012 stelt hoge eisen. Goede bedden, deskundig en professioneel advies gecombineerd met een mooie uistraling. Dat wil de klant. Volgens velen heeft Slaaphof één van de mooiste beddenspeciaalzaken van Nederland. Dat is mooi voor ons. Maar nog veel belangrijker vinden wij het dat we bij Slaaphof een goed bedrijf zijn dat klanten perfect helpt voor een betaalbare prijs. In 2015 zagen we bij Slaaphof de omzet weer groeien. Deze ontwikkeling volgde op een aantal jaren van stabilisatie. In 2016 zien we een verdere groei bij Slaaphof. Opvallend veel mensen die meer dan 100 km vanaf Harderwijk wonen, weten Slaaphof te vinden. Veel door mond tot mond reclame, anderen weer door de duidelijke website van Slaaphof. 

Nieuwe website met webshop november 2016.
Klanten kiezen voor kwaliteit bij Slaaphof, maar ook voor gemak. Daarom lanceert Slaaphof een kompleet nieuwe website met geintergreerde webshop. Gemak dient de mens nietwaar?